Blessed

Alla inlägg under april 2010

Av Madeleine Sandgren- Karlsson - 29 april 2010 13:42

...kring livet. Vad drömde man om som liten, hur har det blivit???

Vilka värderingar hade man, o vilka har man nu??

Ja de e mycket man kan tänka på när det gäller livet över lag.


Trodde i min naiva lilla 15 åriga värld att jag hade så hemska bekymmer...medans jag nu ser tillbaka på allt o kan tycka att va fan tänkte jag på?? Visst är problemen stora när man väl befinner sig mitt i dom...men hela livet är fullt av motgångar...något man förhoppningsvis lär sig att sortera ibland och kämpa sig igenom...

Har alltid fått höra att jag är en stark person som är väldigt lätt att prata med. Vilket jag också ställt upp och gjort genom alla år. Inte förrän i vuxen ålder har jag börjat reflektera över hur det har påverkat mig.

Hur mycket ska man ta?? Ska man ta att folk vänder en ryggen när man gör misstag?? Är jag inte samma människa ändå??

Jag har gjort mina misstag genom åren, det ska gudarna veta.

Men när jag nu 30 år gammal har kommit fram till att jag inte orkar och inte vill ta skit ifrån andra pga diverse saker, ska jag då bli idiot förklarad för att jag säger ifrån??

Oavsett vem som beter sig illa så ska jag väl få visa mitt missnöje, eller??

Tankarna far fram och tillbaks.. på om jag kanske över reagerar..men jag kommer alltid fram till samma sak, att NEJ jag över reagerar inte.

Att sen få höra moralkakor ifrån människor som går emot sina egna tankar och värderingar...hur ska jag kunna lyssna på sådant??


Jag kan inte längre gräva ner mig för att något händer som jag själv inte orsakat i grund o botten...

Jag kan aldrig styra hur andra människor tänker eller känner. Jag kan bara vara mig själv. Räcker inte det så var det inte meningen heller...

Har testat att ta på mig merän vad jag klarar av, vilket inte fungerade i längden...


Människor gör misstag hela tiden, det är ju så man lär sig. Frågan är bara: Vad gör man av sina misstag??

Om man sårat en annan människa och är medveten om det. Fortsätter man leva sitt liv som om inget har hänt?? Fortsätter man va otrevlig för att skadan redan är skedd??

Eller sätter man sig ner med människan ifråga och förklarar varför det blev som det blev och hoppas på att personen förlåter??

Att be om förlåtelse är nog bland det svåraste som finns, men det är också guld värt.....

Om man gör detta behöver man inte tycka likadant om allt så länge man respekterar att andra inte tycker likadant som man själv gör....


Orden vänskap och kärlek är två av dom mest missbrukade orden i världen...

Vänskap handlar om ömsesidig respekt, glädje, tårar, mot-och medgångar...framförallt tillit.

Med andra ord, djupt rotat i kroppen.

Kärlek innebär i princip samma sak...att älska en människa innebär inte att ge denne allt den önskar utan att ge den människan allt den BEHÖVER. Om det sen innebär att ifrågasätta val denna människa gör eller att ge den en kram om dagen så handlar man utifrån vad den andra behöver just då...

Finns väl ingen människa som mår bra innerst inne av att hela tiden få som den vill eller aldrig bli ifrågasatt vid dåliga val eller resonemang??

När man som person blir ifrågasatt av någon man älskar och man har förmågan att se förbi vad man själv vill just då- det är en gåva.

Kärlek & vänskap- två olika ord som går hand i hand.....innebörden är den samma om man tänker efter.

Ens livskamrat är just det-livskamrat, pga att både kärleken och vänskapen finns...


Jag kommer aldrig igen godta något som jag inte själv mår bra av- oavsett vem eller vad det handlar om...Jag är en människa med känslor....



Av Madeleine Sandgren- Karlsson - 29 april 2010 13:38

...att jag skulle få uppleva denna typen av kärlek.

Men tack vare min älskade sambo vet jag vad kärlek är...

En uttjatad låt i sammanhanget men första gången jag hörde denna så önskade jag merän något annat att jag skulle bli älskad på detta viset...o nu blir jag d...


ÄLSKAR DIG ALEX!




Av Madeleine Sandgren- Karlsson - 25 april 2010 21:06

...ja den har varit händelserik.

På både gott o ont...

Sessan har varit jätte förkyld hela veckan, dock ingen feber vilket har varit skönt för henne iaf.

Ställde in en lekdate med Jesper i fredags eftersom hon inte va riktigt i form....men får snart se till att dom träffas dom små huliganerna   

I fredags fixa jag o Sessan här hemma...hon va jätteduktig o hjälpte mig med tvätt o städning... Fick ett ryck när jag satt o röka..att tänk om man skulle måla om köket i helgen. Sagt o gjort, jag messade prinsen o han hängde på. Han o Sessan fick den stora äran att köra in till colorama när han kom hem...

Prinsen började att måla sen tog jag o sessan över... Blev superfint.


Lördagen jobbade prinsen några timmar. När han kom hem va det våran tur att fara iväg. Sessan ville nämligen leka med sin kusin Kevin. Hon behövde väl komma ut i friska luften.

Under tiden hon va där, passade jag o prinsen på att mysa en massa   

Skönt vissa dagar att bara rå om varandra...

Hämtade hem henne vid fem tiden...när jag kom dit stod hon i garaget o snickrade vid Kevins snickar bänk. Dom hade lekt ute hela dan..                  Sophie o jag pratade en stund innan vi körde hem... Väl hemma va det dax för middag. Sen gick vi ut en runda..eller ja vi hann upp till parken där vi träffade Lena o pimpim. Snackade lite med henne, hmm nja kanske merän lite hehe...

Fick stressa ner till affären sen innan dom stängde eftersom vi planerat myskväll med chips, dippa, godis och dricka.

Blev ett stopp i filmbutiken på vägen hem....hyrde G FORCE. Superkul va den

Sessan la sig när den va slut så jag o prinsen hoppa in i sängen o glana lite på tv. Han va trött men inte jag så jag startade den senaste Wallander filmen istället....somnade väl inte förrän 2 inatt.


Sessan kom in vid 8 imorse jättepigg.. nåja d va ju bara att stiga upp, laga kaffe, servera frukost o hoppa in i duschen.

Kaffet va uppskattat när prinsen steg upp...han liksom jag, måste ha kaffe på morgonen för att vakna till liv.

Vid halv elva gick vi ut o satte oss i solen med kaffe, läsk o kakor. Sessan skulle snickra med golvlist spill hon hittade innanför dörren här hemma....jätteduktig va hon... Efter en stund fick jag den briljanta ide´n att vi skulle ta ut katterna.

Sagt o gjort...Zimbas första gång ute i koppel....han älskade varje sekund av d... Telle också, fast hon va ju ute förra sommaren också, så hon visste ju va det innebar.

Nu ikväll har vi varit nere vid scoutstugan o gått....promenixa ner vid laxtrappan. Kanonfint nu när knopparna börjar slå ut....

På väg hem blir jag sugen på pizza så jag bjöd mina älsklingar på pizza när vi kom hem.

Nu sover Sessan-nyduschad o mätt.....

Hon ska till pappa imorgon, hans vecka nästa ju.


När jag lämnat henne imorgon, ska jag sätta mig ner i lugn o ro med en kopp kaffe o scrappa lite...har ju ett alster i huvudet som jag sagt....vill gärna ha det på "papper" så att säga   

Ska på informations möte på Mullvaden imorgon kväll. Sessan börjar ju där efter sommaren...mammas stora tjej.

På tisdag har jag ett möte till som jag inte alls ser fram emot egentligen, men det måste väl göras.

På torsdag ska jag till sjukgymnasten, då jag fortfarande har sjukt ont i svanken när jag gått eller stått för länge...Haft det sedan olyckan 2 april.         Får väl höra vad hon har att säga om det...blir kanske en tur till läkaren också om det vill sig så illa....

Kanske blir Onslunda till helgen o grilla hos Jonny o Lena... Trevligt som bara den varje gång man snackar java med dom hehe....


Det va väl allt jag hade att plita ner för tillfället...


TAKE CARE!!


ERICA & ALEX- MIN KÄRLEK TILL ER ÄR OBESKRIVLIG!



Av Madeleine Sandgren- Karlsson - 25 april 2010 21:01

         


           


     


   

Av Madeleine Sandgren- Karlsson - 15 april 2010 14:29

...japp.. jag ska klippa Henrik sen ikväll. Han tyckte väl att han blivit långhårig.   


Igår va jag o prinsen ute o gick IGEN- ja vi har blivit duktiga. Fick för oss att vi skulle gå vid scoutstugan....o tur va d, för vi upptäckte att Tomelilla faktiskt har en skog på gångavstånd. Vi behöver inte köra ut till Krono eller Fyle för att uppleva en fin natur... Så där lär vi vandra fler gånger.

Eftersom jag ska klippa Henrik idag så blir det nog ingen promenad. MEN..å andra sidan har jag ju redan varit ute o gått idag...

Va uppe på Michelsens o lämnade in bilen. Den behöver ju ett ansiktslyft efter olyckan. Fick det roliga beskedet att ville det sig illa så fick vi tillbaks den först om 3-4 veckor. Nåja...går det inte utan bil så länge så får vi ju hyrbil.


Har inte gjort speciellt mycke idag...plockat lite o så..hihi..

Hade tänkt sätta mig o scrappa lite med alla nya saker jag fick hem igår. Ett alster dök upp i skallen igår kväll- kanonfint- hmm ja iaf i mitt huvud. Återstår att se om jag kan få det lika fint i praktiken.

För att ens kunna börja måste jag hitta skivan med foto som Inge brände ut till mig....alstret ska nämligen bestå av bilder på min älskade Sessa... Hmm WHAT`S NEW liksom  


Får förhoppningsvis vår nya kamera också idag...så man kan börja ta lite bättre bilder. Köpte en kamera som tål vatten så vi kan utnyttja den fullt ut när vi är i Thailand...eller när vi är på badhuset o plaskar.


Nä mina vänner....nog för idag.

TAKE CARE!   


ÄLSKAR MIN ERICA & MIN ALEX!!

Ovido - Quiz & Flashcards