Blessed

Alla inlägg under november 2010

Av Madeleine Sandgren- Karlsson - 30 november 2010 14:01

                         

MYS

Av Madeleine Sandgren- Karlsson - 29 november 2010 09:11

...mmm så e d.

Mysfaktorn är hög i Karlsson-Sandgren hemmet. Förra veckan va jag o prinsen iväg o köpte tomtar o julpynt i massor. Efter vi inhandlat de så körde vi o köpte glögg, pepparkakor o lite annat. Väl hemma började vi pynta med underbar julmusik i bakgrunden o lite varm glögg.

Vi tyckte att vi köpt massor ska jag väl tillägga, men vi hade kunnat köpa lika mycke till =)


I fredags kväll vid tio tiden körde vi ut i snöovädret, lite av en tradition har det börjat bli. Körde hållet om Tunby, Gärsnäs, Hammenhög, Ystad, E65:an, Sövestad, Ystad, Tomelilla o hem.....Alldeles underbart va d... när vi började närma oss Glemmingebro föll det gigantiska flingor o väl inne i Ystad insåg vi att vi hade fått lite snö i jämförelse... Sååå vackert vinter landskap när vi körde igenom Sandskogen... Både jag o prinsen älskar snön...


I lördags kom sessan hit....vid halv tre körde vi iväg till Ystad på 3 års kalas.

Presenten va mycke uppskattad o bars hela kvällen =) Sötnöt!

När vi kom hem ifrån kalaset klädde vi på oss rejält o gick ut i snön...mina älsklingar byggde en snö lykta.

Sen va d mys med glögg, pepparkakor o godis...


Igår jobbade jag några timmar. Under tiden jag va iväg va resten av familjen ute o lekte i snön, o värmde sig med varm choklad o saffrans bullar.

När jag kom hem bar det av in till Ystad. Köpte skidor,pjäxor,stavar och hjälm till sessan. Så nu kan hon öva inför skidsemestern i jan. Va ute en stund me henne igårkväll, skitduktig va hon =)

Vi åkte pulka me broren, Kevin, Oliver, Emelie också igår...

Va meningen att vi skulle gå på julskyltningen men sessan ville åka pulka me kusinerna istället. Innan vi körde hem blev d en tur upp till Mc också.


Idag har prinsen tagit Audin så han säkert kommer till jobb, så jag o sessan har en mysdag här hemma med tända ljus...hade tänkt skriva inbjudningarna till hennes barnkalas också.


Så nog här nu.....


ERICA & ALEX- NI ÄR MITT ALLT- ÄLSKAR ER!!

Av Madeleine Sandgren- Karlsson - 29 november 2010 08:47

 Jag har blivit utmanad av Liina, silence.bloggplatsen.se


Vad gör dig glad?: Min älskade familj

Vad är osexigt på en tjej/kille?: Ett för stort ego

Om du vunnit 100 milj., vad skulle du gjort?: Rensat upp från det förflutna åt mina nära o kära, tryggat min dotters framtid, byggt hus med min älskade prins o levt livet

Muslim eller buddist?: Buddist

Hund eller katt?: Både och...o så ska d bli....hmm någon gång hihi

Äta bajs i en vecka för att bli oberoende av pengar?: Går ingen nöd på mig så jag tror jag hoppar bajset =P


 Jag utmanar:


tezzan82.webblogg.se
hemochfamilj.blogspot.com

aquaria.blogg.se



Av Madeleine Sandgren- Karlsson - 24 november 2010 13:18

Fick ett ryck o gjorde en mys middag en helt vanlig dag!

Själva middagen fick jag inte med på bild, men den bestod av fläskfile, potatisgratäng, sallad o rödvins sås


   


Min älskade Sessa är såååå söt när hon sover


 

Erica & Jesper pysslade i söndags, sen spelade dom teater för oss =)


       


Liina fick några superbra bilder på våra ögonstenar.

Jag tog dessutom en bild som visar hur stor skillnad det kan vara på en Ragdoll hona o en ragdoll hane.

Chatelle är 2 år 3 månader Zimba är 1 år 8 månader


                     



Av Madeleine Sandgren- Karlsson - 11 november 2010 14:33

Varför retar man sig på falska inskränkta människor som vänder kappan efter vinden så fort det behagar dom???

Kan det bero på att människor i dagens samhälle är så snabba att lyssna på allt skit som går runt, o för att man själv inte vill ha den stämpeln som dom falska personerna sätter på en??? Eller är det för att den man en gång trodde va en nära vän, visa sig vara en falsk Knight in shining armor????


Vänskap är väl inte att få slängt i ansiktet hur mycke hjälp man fått eller att man aldrig hör av sig?? Eller de kanske de e....

För mig handlar det om att ge o ta.... man ska känna sig trygg me att veta att man behöver inte träffas var varannan dag för att någon inte ska bli sur.

Man ska veta att man kan prata med denna personen UTAN att få en blåsning eller att det förs vidare....


Finns många jag valt bort pga dessa saker som jag inte tycker tillhör en vänskap...ändå retar man sig på hur deras äckliga jävla falskhet fortsätter....

E man en grå tråkig Svensson bara för att man inte far runt me lögner eller tror på dessa?? Eller e man tråkig för att man säger vad man tycker o tänker??


Jag vet att jag har fått på fan för att snacka skit många gånger, men när det väl gäller så finns det ingen som vill gräva i om det jag sagt e sant, men slänga ur sig en massa funkar alldeles utmärkt...Hmm...


Jag har trott på en massa skit en gång i tiden, men vaknade upp med en jäkla käftsmäll. Sedan den dagen bildar jag min egen uppfattning....

Sitter hellre själv än omger mig med falska ja-sägare!!



Ovido - Quiz & Flashcards