Blessed

Alla inlägg under september 2010

Av Madeleine Sandgren- Karlsson - 27 september 2010 13:40

..ja d börjar bli mycke att tänka på. Men känns skönt att annat att tänka på än bara va andra osäkra stackars människor pysslar med.

Helgen va fullbokad. Va hos Liina o Jesper i fredags...snacka lite java o våra älskade busfrön va i full gång hela tiden. Vandrade ut o matade ankorna o lekte på lekplatsen....jag va tvungen att köra vid 4 tiden eftersom jag o prinsen skulle in till Colorama för att fixa saker till jobb. Men sessan stannade kvar eftersom hon skulle sova över...

När vi varit på Colorama körde vi till Anna & Micke, som bjöd på en alldeles utsökt middag. *TACKAR*


Lördagen va det upp tidigt för att jobba, både jag o prinsen gav oss ut i den tjocka dimman. Ingen höjdare men det gick ju bra.

Jobbade till 5, så prinsen plockade upp sessan innan han körde hem.

På kvällen va Anna & Micke hos oss. Käkade tacos o spelade spel....fullt ös på alla barnen även då....


Igår va det iaf sovmorgon. Vilket va skönt efter allt ståhej...när jag gick upp mös jag lite med Erica. Sen satte vi oss o gjorde grattiskort till min gudson-Oliver.

Blev väldigt nöjd! Måste ju säga att Erica fått sin skapar glädje efter sin mamma. Super duktig min älskade tjej....

Vid ett körde vi till Sövestad på 2 års kalas.

Sophie hade bakat sina underbart goda kardemumma bullar....*GOTTIS*

Efter kalaset körde vi o handlade, sen hem. Laga middag o tog d lugnt.


Lämnade sessan på dagis 9 imorse...sen ner till Österlenhem för att lämna en faktura. Vidare att hämta material till jobb. Vidare på möte i 1,5 tim. Efter de hem om en snabb runda innan det va dax att köra till Brösarp för att kolla på ett hus som ska städas, o få en nyckel.

Nu sitter man här o plitar ner allt..hehe...ska käka lite, sen ska hemmet fixas.


Är så mäkta stolt över min älskade prins som snart är färdig med sitt MC kort.

Har gått snabbt. Nästa år är det förhoppningsvis min tur =) Annars får jag nöja mig med att va spätta ett år...


Är inte alls nöjd över vissa störande objekt i min närhet. MEN....skam den som ger sig. Det ska bli ändring på de nu!! Usch nu låter man ju som vissa andra. Skit samma...jag har bitit ihop länge nog nu. Bara kräkt av mig i bloggen, vilket inte räcker för mig längre.

Hade jag inte haft ett hjärta i kroppen så hade jag nog packat ihop min älskade familj o flyttat utomlands.... HAHAHA nåja drömma kan man ju göra!


Nu ska jag brottas med råttorna =P


   ERICA & ALEX- NI ÄR DET BÄSTA I MITT LIV- ÄLSKAR ER!!   

Av Madeleine Sandgren- Karlsson - 23 september 2010 21:35

http://www.lycka.se/projektioner.htm


Å andra sidan är det ju inte så trovärdigt att dom därade "vissa" människorna tar åt sig eftersom det e just d som e felet....

Av Madeleine Sandgren- Karlsson - 21 september 2010 16:45

....ja det kanske inte är det bästa att blogga när man är så arg som jag är just nu.


Men jag måste skriva av mig. Finns inte många människor som kan göra mig så arg som jag är nu. En av dom är (som många vet) min ex make!

Vi satt på socialen för några veckor sedan pga något som hänt hemma hos honom.

Något som påverkade vår dotter negativt.

Vi kom då fram till att vi skulle stötta vår dotter ihop och förbättra vårt samarbete.

Detta va då högsta instans inom soc INTE Sol-huset, där vi också varit.

Jag frågade då hur hans sambo skulle ta att vi snackade eftersom hon enligt honom va jävligt svartsjuk. Till svar fick jag (inför socialarbetarna) "Det skiter jag i. Det får hon ta hur fan hon vill. Det är vår dotter det handlar om!"


Men sedan slut beskedet ifrån SOC kom, har han ändrat attityd helt.... som jag skrev i tidigare blogg är jag gruvligt trött på hans spel.

Varför kan man inte ha ett nytt förhållande och ändå ha ett gott samarbete med den andre föräldern till sitt barn??

OM och märk väl, jag säger OM...det nu skulle vara så att det handlar om svartsjuka ifrån något håll så att han känner att han inte kan prata med mig, då tycker jag att man borde sätta sig ner o fråga sig själv vilket som är viktigast. "Mitt barn eller mitt nya förhållande"


NEJ jag är inte perfekt....inte heller har jag någonsin trott att jag är det.

Men för mig är det iaf en självklarhet att mitt barn kommer först....

Visst jag kan ta hand om henne själv o ge henne det bästa när hon är här, men jag kan inte ta allt själv o BÖR dessutom inte göra det heller.


Det sista nu handlade om en bagatell egentligen, det som fick mig att bli så arg va hans attityd o hans lögner...han påstod att han sagt en sak till mig redan vilket han inte hade. OM det nu varit så att han hade sagt det, så hade jag väl inte behövt fråga om det igen??

Hur länge ska han leva på att alla hans ex bara bråkar med honom???


Fick höra samma sak när vi levde ihop ifrån hans andra ex. Att han sagt en sak på samarbets samtal, men sa sen en annan sak till mig när han kom hem. Det naturliga för mig DÅ va att tro på honom. Men vet nu bättre....oavsett vem det handlar om så är det sunt att ifrågasätta....


Liksom jag gjorde i vårt förhållande så har jag gett honom den ena chansen efter den andra, men inget verkar hjälpa, merän när det passar honom.

För att citera en annan person "NU ÄR DET NOG!!!"


Kommer att fixa en del nu i veckan....


Nä nu fick jag gäster. Bra så man får annat att tänka på...




Av Madeleine Sandgren- Karlsson - 20 september 2010 09:27

...mmm då va det dags igen. Dags för Nilsson att gömma sig bakom andra människor.

Tycker att detta börjar bli lite skratt retande. Eller ja egentligen inte...tragiskt är nog rätta ordet. Förstår inte varför om jag ska va helt ärlig. Det är ju inte så att jag bits...han är kanske rädd för att andra ska bitas om han har en bra kommunikation med den andre föräldern till sina barn, vad vet jag.

Vet iaf att jag är gruvligt trött på detta. Jag ska iaf fortsätta att göra det jag tycker är bäst för vår dotter. Nämligen att fortsätta va den jag är...med samma kärlek, samma omtanke, samma struktur på hennes liv när hon är här...


Nä nog om dom tråkigheterna nu...händer ju trots allt annat i mitt liv =)

Helgen började med att resa tält i Abbekås. 4 toppar och ett sektion 6*3m. Regnet öste ner, lagom spännande. Va frusen hela kvällen sen...på tal om kvällen spendera vi den i Ystad hos Anna & Micke.

Lördagen va en riktig mysdag...körde in till Ystad o shoppa lite. Så nu har jag köpt 3 presenter till min älskade sessa redan.... Efter att vi varit där körde vi till Bo Olsson o kolla lite....sen vidare hem...

Tidig säng gång blev det eftersom jag skulle jobba på natten.


Söndag...hemma 06:40. Kröp ner intill prinsen o somnade...När jag vaknade blev det kaffe, sen vidare ner för att göra sin plikt-RÖSTA! Hmm nåja det blir nog bra med den saken får man ju hoppas.

Kvart i två, in till Ystad för att hämta Micke. Skulle ju till Abbekås för att riva tälten. Va man torr denna gången när vi va färdiga?? NEJ..varför ska man ha det så bra?? Hehe..

Älsklingen hade gjort middag när jag kom hem...sen blev det till att följa valvakan i soffan med en kopp te...


Idag ska jag in på möte, hämta sessan på dagis. Ska hämta massor av nycklar till kommande uppdrag också. Kommer bli spännande att se vad man tycker om det.


Ska förresten söka in på en utb, som jag hoppas jag kommer in på. Ska bli så kul.

Måste dessutom börja fixa inbjudningskorten till Sessans kalas. Hon blir ju stora tjejen snart, 5 år... Tiden går fort...hoppas den fortsätter att göra det, har ju två saker jag längtar efter, som förhoppningsvis händer nästa år. Eller ja den ena gör iaf =)

Firar 2 år med min älskade prins idag... Älskar honom om möjligt än mer idag...



<3 ÄLSKAR MINA TVÅ SKATTER!! <3


<3 LIFE IS GREAT <3

Av Madeleine Sandgren- Karlsson - 15 september 2010 10:16

...måste ju berömma dig för hur slipad du är.

Inte första gången jag går på ditt snack. Fast ja..gå på o gå på... jag tog mig tid att lyssna iaf. Misstankarna kommer alltid att finnas i bakhuvudet.

På din semester när allt verka skita sig för din del spendera du 2 halva dagar här med vår dotter. Visserligen satt vi ute o snacka o drack kaffe, medan hon lekte o njöt av att mamma o pappa kunde umgås.


En tid innan det stora svarta hålet öppnade sig fick jag ett mess om att du ville prata med mig, fast du sa inte vad det gällde.

En av dagarna du va här frågade jag igen vad du ville prata om.

Du bad då om ursäkt för allt du gjort mot mig, samtidigt la du till

" Hade jag vetat allt då som jag vet nu, så hade du aldrig lämnat mig!"

Jag sa då att detta va sista gången jag godtog att du kom till mig så fort allt sket sig för din egen del. Erica mår inte bra när det funkar bara för att du måste ha någon bakom ryggen. Framförallt inte henne egen mamma, som du sen skiter i när allt löser sig.


Måste ju tillägga att jag absolut inte är ute efter att vi ska börja umgås, men en normal kommunikation hade ju inte varit fel. Envägs kommunikation är inget bra alltså.

Jag va ju inte den enda person du sprang till när du inte visste hur du skulle göra...Nåja det är ju inte mitt bekymmer.


Även om folk behöver ventilera sina känslor ibland så måste man ändå tänka lite grann på vad man säger. Det rimmar jävligt illa att först säga att man älskar någon för att bara några dagar efter säga att just den personen är sjuk i huvudet osv osv... Hade du bara sagt så till mig så hade jag nog tagit det som att du sa så enbart för att det skulle låta bra i mina öron, med tanke på vad som hade hänt. Men tydligen finns det ju fler som fått lyssna på dina hårda ord....

Vet att du numera "jobbar" med dig själv, vilket är kanon bra OM det hjälper...Hoppas för din skull att att du kommer till insikt med vad du utsätter människor i din närhet för genom att hålla på som du gör.


Trodde att jag inte kunde förvåna mig mer, över vad människor gör för att skydda sig själva i en trängd situation, men jag hade fel. Gäller inte bara personen denna blogg handlar om.


Nu ska jag fortsätta göra något kul så tiden går fort tills min älskade prins kommer hem. Vi firar förresten 2 år på måndag =) Tänk vad tiden gått fort!



Av Madeleine Sandgren- Karlsson - 7 september 2010 12:46
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

SOC

Av Madeleine Sandgren- Karlsson - 2 september 2010 10:08
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards