Blessed

Alla inlägg under maj 2010

...ja jag kan inte känna annat än de just nu. Min bror har sedan 6 år tillbaks varit njursjuk. Det senaste året har min mamma genomgått en utredning för donation eftersom det är de han behöver snart. Hennes utredning är snart färdig... men min bror slapp inte undan dialys, utan ska börja med hemdialys nu.


http://.www.sjukvardsradgivning.se/fråga_sjukvardsradgivning/Articleaspx?a=10038


Hans kreatenin nivå låg på 900 sist han lämnade prover, den nivån ska ligga på under 100.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kreatinin


Han är inte den typen som gnäller, men jag kan bara tänka mig hur det tar på honom att hela tiden gå runt o må dåligt o hela tiden proppa i sig ett halvt apotek.

När han insjukna gick han på skola i Västerås, skulle utbilda sig till flygmekaniker eller flygtekniker. Men allt det sprack när han efter en termin fick åka sjuk.flyg ner till Skåne, för att bli inlagd på Ystad lasarett. Då hade han redan spenderat ett x antal dagar på sjukhuset i Västerås.

2 dagar efter att han kommit ner till Ystad va jag o hälsade på honom...mina ögon tårfylldes när jag såg honom.....att rusa upp i vikt som han hade gjort pga vätska i kroppen, fick honom att se ut som en främling... 18-20 kilo upp på bara någon vecka...

Jag var med honom tre gånger inne i Lund då han skulle genomgå Plasmaferes... Från tidig morgon till kväll....


http://www.akademiska.se/tamplates/pages___30805.aspx


Hur som helst fick han ju avsluta studierna i Västerås och fortsätta efter några månader, i Skurup.


Beundrar min bror på så vis att han alltid velat jobba normalt, trots att han behövt lämna prover typ varannan vecka. Han kör lastbil, vilket innebär långa dagar och tungt fysiskt arbete. Inte en gång har jag hört honom "gnälla" över detta....det sista jobbet han hade va det inte ovanligt att han körde över 15 tim i sträck (trots att man inte får)...


Längtar till den dagen han genomgått en transplantation och allt gått bra... Vilken total lycka det måste bli för honom att må bra igen...har en känsla av att han inte vet hur det känns att må bra längre...

Inte långt kvar nu...


DU ÄR STARK LILLEBROR- ÄLSKAR DIG!



Ovido - Quiz & Flashcards