Blessed

Alla inlägg under november 2011

Av Madeleine Sandgren- Karlsson - 28 november 2011 20:16

"Grattis...hörde att ni skulle ha barn =)"

"Jaja det får man ju se hur det blir med d =s"

 

Varför svarar man så?? Brukar man inte gratulera när någon ska bli förälder?? Varför verkar man inte vara den lyckligaste på jorden??

Nåja jag har sagt grattis iaf...

 

Varit hos YKK idag...1/6 på väg att knäcka rätt rygg o nacke....hmm ja käken hängde också me på ett hörn där. Helsike att det kan bli så fel i konstruktionen =P Som sagt bara 5 besök till sen ska det väl bli bra. Så kan det gå när man är envis... Hmm =S

Nu ska jag sätta mig en stund framför dumburken o vänta på min prins som är i fiskaffären...Vi har ju då blivit med 720 l fiskdamm....tjusigt...

 

ERICA & ALEX, NÄRA O KÄRA- ÄLSKAR ER!

Av Madeleine Sandgren- Karlsson - 22 november 2011 14:05

Tisdag.....underbart väder me tanke på att det snart är 1:a advent.

Sista tiden har varit späckad av allt ifrån lycka till besvikelse och avsky. Man måste lära sig att tänka på rätt sätt, så kan man klara av det mesta. Men visst får det lov att rinna över ibland.....

Finns en del intryck man tagit in den sista tiden som får en att verkligen fundera över hur världen ser ut, hur folk är funtade, varför en del saker händer osv....en sak jag lärde mig efter att sedan tonåren ha gjort allt för att folk ska må bra, är att jag inte tolererar minsta BS. Eller ja BS som kommer till min vetskap...annars kan man ju inte göra så mycke åt saken. Men jag menar varför är det ok för vissa människor att få slänga ur sig en massa skit o sen ska omgivningen bara svälja allt?? Jag menar....visst att människor kan ha det tufft i sina egna liv, men man bör kunna rikta sina känslor mot rätt person. Eller?? Om man inte kan detta, så bör man iaf kunna ha förmågan att be om ursäkt för sitt dåliga beteende och sen inte göra om samma misstag gång på gång....

 

En sak till jag reflekterat över, efter en illa vald kommentar ifrån en person jag känner.

Varför ska man inte kunna få umgås med någon av det motsatta könet utan att det ska ropas "OTROHET" ifrån bergstoppen??!! Visst många är säkert otrogna, men man kan inte dra alla över en kant. Dessutom kan det såra folk när man säger sådana saker....

 

Varför är det så hemskt att kunna erkänna att man har dåliga dagar?? Varför ska det snackas en massa??

Varför inte bara inse att livet inte är en dans på rosor?? Varför ska det vara så svårt att ge beröm?? Varför ska det vara så svårt att va ärlig??

Man läser eller hör hur vissa vill få  sitt liv att verka vara guld och gröna skogar, när man VET att så inte är fallet. Varför gör man så??

När jag tänker efter kanske jag också får det att framstå som att mitt liv är bekymmerslöst o att jag har det mesta man kan önska sig.

Men då ska jag en gång för alla upplysa om att så inte är fallet, jag har också mina bekymmer....mitt förhållande med Alex är lika bra som det var ifrån början, eftersom vi har förmågan att kunna prata om allt. En gång under 3 års tid har vi varit tjuriga på varandra. Sen har det funnits stunder då man ifrågasatt om man gjorde rätt val att bryta upp sin familj för att man själv mådde dåligt, om det var rätt för min dotter. Men som jag skrivit om så många gånger innan så var önskan att fungera för hennes skull högre.

Dagligen kämpar jag för att kunna hantera min värk och min IBS....Något jag inte visar eftersom jag försöker att inte låta det ta över den jag är som person....

Alltså har jag säkert inte merän någon annan. Vad gäller att ha det man önskar sig materiellt...det beror ju på vad man vill ha eller om man har förmågan att vara glad för det man har o göra det bästa av det. Vill man ha mer så får man ju kämpa för det och inte köra över folk på vägen.

Kliche´ eller inte, men dom saker som gör en lyckligast i livet kostar absolut INGENTING!

 

Nu ska jag fortsätta njuta av en annan sak som är gratis....nämligen solen på framsidan =)

 

ÄLSKAR MIN DOTTER, MIN MAN & MINA NÄRA O KÄRA!!



Av Madeleine Sandgren- Karlsson - 9 november 2011 11:42

Snart står vår nya pärla här =)

 

   

Av Madeleine Sandgren- Karlsson - 8 november 2011 15:51


              



                                 

        

           


             


        

       


           

       


         




Ovido - Quiz & Flashcards