Blessed

Alla inlägg under maj 2011

Av Madeleine Sandgren- Karlsson - 22 maj 2011 09:15

Söndag morgon...sessan har precis blivit hämtad av sin pappa för en dag på Tosselilla. Något hon sett fram emot..igår va hon på kalas. Veckan som gått har varit lite upp o ner till en början, men efter att ha ventilerat med en neutral själ så fick jag rådet att absolut inte ändra ett dugg, vilket kändes skönt eftersom det verkligen hade tagit emot att ändra till det sämre alternativet i mitt o många andras tycke.


Efter år av svek, lögner och intriger, kan man inte bara knäppa med fingrarna och hoppas på att allt ska va glömt. Tillit och respekt är något man förtjänar, inte något man bara får hur som helst.

Det är än så länge bättre, men vill gärna se att det inte bara är en fasad som så många gånger innan. Känns lite grann som att jag sett detta innan faktiskt, men hoppas för alla inblandade att så inte är fallet.


Veckan som kommer är det jobb och fest fixande på schemat. Ska försöka ge mig på att göra en glitterfontän till 75 års festen på lördag. Men återstår att se om jag rer ut det. =)


Idag är det iaf träningsdax, ska bli så skönt att komma dit. Mår kanon efter varje träningspass....trodde man inte för ett tag sen..prinsen har ju fått en ryggtavla som heter duga OOOHHHLALA!! hahahahahaha...


Nu lite mer java...


ERICA & ALEX- ÄLSKAR ER!

Tänkte jag skulle plita ner några rader...Min älskade lilla sessa har tappat sin första tand. Vi la den i ett glas med vatten för att se om tandfeen kom på besök. Tänka sig imorse vakna jag av att hon va helt överlycklig för d låg ju pengar i glaset. citat: "en etta o nolla peng och en femma!!" HAHAHAHA...hon e ju för go...dessutom la hon till att gamla mormor kanske hade fått hennes tand av tandfeen nu eftersom hon inte hade några riktiga tänder. På väg till dagis imorse sa hon: " Tandfeen har nog så mycke pengar att hon delar med sig till barnen!" =) Hon e ju underbar min lilla älskling....

I fredags var det dropin fika på dagis....när jag o sessan suttit ute en stund i det underbara vädret kom pappa också...ögonen lös på henne. o att vi dessutom kunde sitta sidan om varandra va ju toppen fick jag höra senare....brukar bjudas på "hemma" bakade kakor men denna gången blev det köbekagor hihi...lika gott.


Valborg spenderade vi inne i Ystad hos mamma, tillsammans med brödrarna o deras barn. Hade en mycke trevlig kväll med god mat, fotboll, lekplats o drickande...eller ja inte för min del eftersom jag skulle köra.


Veckorna framöver e det fullt upp....flytthelg nästa, tippen, leka snickare eller kanske målare. Tror jag håller mig till målare eftersom det är något jag kan och dessutom är bra på.


Har varit iväg o kollat på vovve. Eller ja vi skulle kolla om prinsen tålde den. Vilket han gjorde till min stora glädje....så någon gång i sommar blir man mamma till en liten lurvig sak...*LÄNGTAR* Ska bli intressant att få honom att gå ihop med katterna, men skam den som ger sig. Han e ju trots allt nykomling....Blir en Bearded Collie, grå & vit mest troligt.


Nu ska jag ta tag i snabeldraken...


ERICA & ALEX- ÄLSKAR ER!!






Ovido - Quiz & Flashcards