Blessed

Alla inlägg under juni 2010

Av Madeleine Sandgren- Karlsson - 28 juni 2010 15:01

Vilken underbar midsommar jag haft. Firade den med min familj uppe i Svenljunga med familjen Nore´n. Körde upp i torsdags....när vi kom fram spenderade vi kvällen på trädäcket eftersom vädret va alldeles underbart.

Midsommarafton gav jag, sessan o prinsen oss ut på fyrhjulingen för att plocka blommor till stången o kransarna. Vi njöt i fulla drag då vädret va kanon och man fick känslan av att befinna sig i en Lönneberga värld, med vida ängar o gamla gärdsgårds staket...

Käkade sill o nypotatis till lunch, som jag längtat efter d kan jag säga..Älskar sill! Till efterrätt fick vi gräddbulls tårta toppad av färska jordgubbar-supergott!

På kvällen grillade vi, fläskfile. Stekta nypotatis till... Kan sammanfatta dagen med att alla hade kanon trevligt o bara njöt av att vara...


Lördagen körde vi ner o bada i en insjö en bit ifrån Nore´ns... Jättefin sjö med sandbotten o lagom temperatur...

På kvällen körde vi ner till parken för att fiska o grilla korv. Erica tjata om att vi skulle köra o fiska, väl där nere tyckte hon att det skulle nappa direkt, vilket är ganska omöjligt att bestämma själv. När hon förstått det så börja tjatet om att börja grilla. Tålamod som dö råtta...hahaha...


Innan vi körde hem igår tog vi en runda in om på Gekås... hade lätt kunnat handla mig fördärvad där inne. Blev iaf en full vagn med en massa fynd. Ska nog in dit nästa gång vi är uppe igen =)

Älskar ju att greja i hemmet...har ju dessutom en man som också intresserar sig för hur här ser ut hemma. Jättekul att komma fram till hur vi ska det tillsammans.


Är mer övertygad nu än någonsin nu att det vi ska är absolut rätt..på alla plan. Finns inte mycket att klaga på ens efter 2 år....Jag älskar den mannen så innerligt, bara en blick kan göra mig alldeles varm o ett kärleks rus infinner sig i kroppen...

Kommer ihåg att jag knappt kunde se honom i ögonen i början....det kändes som att han kunde se rakt igenom mig med sina underbart blå ögon....hehe låter som en fjantig tonåring...tihi... Kärleken har den förmågan så What else can I say?? =)


Nu ska jag börja på maten, sen ska jag o sessan köra till Sövestad. Jag ska riva tält med broren o Erica ska leka med sina kusiner under tiden.

Imorgon o på onsdag har jag en flytt städning att ta hand om....så sessan ska va på dagis.


ÄLSKAR MINA TVÅ LJUS!!

Av Madeleine Sandgren- Karlsson - 23 juni 2010 09:51

...o blogga lite. Va ju ett tag sen...

Onsdag morgon, molnen hopar sig på himlen, inget ovanligt känns det som. Hade tänkt ta denna dagen till att städa o röja här hemma så man kan komma hem till ett fint hem på söndag. Skönast så...

Ska upp till Svenljunga på torsdag o va där över midsommar... Ska bli så skönt att komma bort ett tag.


Jaha va har då hänt på sistone? Jaaaa hmmmm...

Vi har köpt ny säng.. blev en Continental säng. Mycke skön att ligga i o platsen blev mycke större i sovrummet...tycker vi om *LER*


Har hjälpt min bror att resa och riva tält hela student veckan. Saknar det nu kan jag säga, fast det blir nog mer i sommar. Känns ju skönt i musklerna =P

Inga jättetunga saker att bära en och en, men håller man på ett tag så blir det ju tungt.... Dessutom är tältdukarna fruktansvärt otympliga att hålla på med... Hade jag haft musklerna och längden att sköta en sådan firma så hade jag lätt köpt det av honom.


Har varit på möte med Ericas pappa. Förhoppningsvis sista gången man är på ett sådant. Kom fram till en bra sak som jag hoppas ska fungera. Så slipper man väl allt ev. tjafs i framtiden.


Förra veckan va jag, sessan o mormor hos gamla mormor & gamle morfar. Jobbade i trädgården i flera timmar...Sessan va super duktig *STOLT*

Inte en enda gång gnällde eller tjata hon, bara fixa och dona. Fällde vissa roliga kommentarer som bara barn kan.

Hon frågade mig varför vi gjorde allt de arbetet. Jag svarade att det va ju för att hjälpa till eftersom man inte orkar lika mycke när man blir gammal. Då säger hon att dom nog blir glada när vi e färdiga och säger tack. Efter ytterligare en stunds lurande o funderande säger hon " Fast gamla mormor har ju inte gjort så mycke!" Hahaha... till saken hör att gamla mormor knappt kan gå utan att flåsa upp lungorna typ... Att tankarna hos en 4 åring kan gå i dom banorna...Älskar det...älskar spontaniteten...Hon "lärde" ju dessutom mormor hur man satte krattan på rätt håll för att inte skada sig...växte dessutom en liten bit för varje gång hon fick påpeka de också.. hehe


Jesper o Liina va också här förra veckan. Barnen blev ganska blyga när dom träffades men det gick snart över. Lekte först lite här hemma o fika. Sen gick vi upp till lekplatsen vid parken. Efter några timmar eller så, gick vi hem igen eftersom jag skulle på möte. Liina passade barnen här hemma.

När jag kom hem o hade suttit en stund, kommer Erica ut till mig i köket o viskar att dom hade gjort en sak dom inte får göra. Hmm.... visade sig iaf att Erica hade klippt Jespers lugg sen hade dom gömt sig under vår säng....GAAAAAAAAHHHHH *SKRATTAR* Tur att det inte va mer iaf....


Jag o prinsen har lite arbete framför oss då vi ska köra runt o räkna på ett anbud som ligger ute. Offerten ska va inlämnad senast 20 aug. Hoppas verkligen att vi får jobbet...hade ju varit guld värt...


Igår va jag o mamma hos mormor o morfar för att hjälpa till i trädgården igen....när vi va på väg att köra därifrån ringde prinsen o sa att han va på väg hem. Men när jag kom hem så va han inte där. Efter en stund kommer han hem med en jätte bukett...WOW va glad jag blev..när jag packade upp den blev jag ännu gladare...15 stora röda rosor med andra små blommor. Frågade honom varför jag fick den..."För att jag är så lycklig över att ha dig i mitt liv & jag älskar dig över allt annat" svarade han...Helt underbar e han min prins...


Nu ska jag sätta fart här hemma...


ERICA & ALEX- NI ÄR MITT LIV- ÄLSKAR ER!!





Av Madeleine Sandgren- Karlsson - 5 juni 2010 13:03

Fick världens chock idag..min mobil ringer o när jag kollar vem det e så känner jag igen numret men kan inte placera d.

Kom iaf fram till att d va en människa som jag inte har mycke övers för.

Men jag svarade... personen i fråga frågade efter Alex. Eftersom hon hade vissa saker hon behövde hjälp med i sitt hem.


Herregud människa, tänkte jag bara. Hur i helsike kan du komma efter nästan 2 år o många hinkar av spydd galla senare o be om tjänster som om inget har hänt???

Jag menar...tror hon på fullaste allvar att Alex vill prata med henne över huvudtaget??

Denna människa har dessutom suttit o sagt att hade hon fått syn på mig så hade hon spottat mig i ansiktet. Jo men eller hur! Testa säger jag bara... Fick bita mig i tungan några gånger under samtalets gång för att inte dra igång något. Nu har vi ju äntligen fått lugn o ro, då behöver jag ju inte hälla bensin på glöden....


Man ska ju egentligen bara skita i sådana här saker, men detta e ju helt sanslöst. Snacka om att vända kappan efter vinden.

Både jag o Alex vet vad denna människa går för. Inte mycke att hänga i granen då hon kan sjunka så lågt att hon baktalar sitt eget kött o blod vid första bästa tillfälle för att d ska passa situationen.

Nä usch... Tjänsten denna människa bad om får hon så snällt ta upp med sin hyresvärd. Jag framförde dock d hon bad mig om, men fick inget positivt svar tillbaks...


Nu ska vi snart in till Ystad. Grilla o umgås med Anna, Micke & barnen. Ska bli så mysigt att sitta ute i solen o bara njuta. Får hoppas på att det inte blåser för mycke bara...


Veckan som gått har bestått av nykär känslor på väldigt hög nivå.... Helt underbart att man fortfarande kan känna så efter snart 2 år... Som prinsen säger ibland, nu har han äntligen hittat hem, o likaså jag.

Jag menar...kan man få bättre beröm än att andra människor säger att dom vill ha d lika bra som jag har det och så bra som vi har det tillsammans???

Nä...pidestalen du satte mig på sep-08, sitter jag fortfarande stabilt kvar på o dinglar med mina ben... Skulle man ju inte kunna tro efter alla år vi krigat mot varandra....fast å andra sidan, så tyckte vi redan för typ 5 år sedan likadant gällande många saker utan att veta om det.


Kan ärligt säga att jag aldrig haft det så bra som jag har nu och aldrig heller känt mig så älskad... UNDERBART!


Livet e på topp just nu...


ERICA & ALEX- ÄLSKAR ER!!


Av Madeleine Sandgren- Karlsson - 2 juni 2010 09:27

Mmm det har varit mycke på sistone.

Har liksom inte haft lust att blogga eller så har tiden inte räckt till.


Nu sitter man här en solig underbar onsdags förmiddag med en kopp nylagat. Magen är fortfarande öm sen undersökningen igår. Har äntligen fått min Coloskopi gjord. Absolut inget jag önskar att göra om, men det gick bra. Allt såg jättefint ut...

Hade nog inte klarat det lika bra om inte Alex varit med. Helt underbar den människan, vilket stöd...


Fick hem vår pärla igår..äntligen..känns så himla skönt att kunna ta sig runt igen. Ska tvättas o städas idag. En runda bort till Thores med sommar däcken också.


Helgen började mindre nice, då jag o brorsan skulle resa tält i Skillinge. Regnet öste ner när vi kom dit, men det va bara att bita ihop o sätta fart. När jag skulle spänna takduken, fick jag först "tömma" ut de vattnet som låg i fickan, så jag ställde bocken innanför taket o slog till. MEN..eftersom det blåste blev jag ändå dyngsur över hela armen o framsidan av båda låren....BBBRRRR som jag frös sen...solen tittade fram efter någon timme o värmde till viss del....men jag va ju redan frusen. 54 kvm golv skulle läggas, efter att hälften va lagt märkte vi hur ojämnt det var, så de va bara till att dela allt o börja lägga det ifrån andra änden. Pga det dåliga vädret och golvet tog det betydligt längre tid än beräknat, så jag hann inte pussa min älskling hejdå innan han körde.

Alex skulle upp till Svenljunga, eftersom det va släkt träff på lördagen, jag skulle va själv hemma. Anna o jag hade tjej kväll...super mysigt...ända tills man skulle gå o lägga sig.

Då smög ensamheten på...man är så van vid att det ligger någon sidan om. Jag var inte den enda som tyckte det kändes tomt.


Lördagen fortsatte vi att prata om allt mellan himmel o jord, jag & Anna. Vid ett kom Micke o barnen.

Micke körde för mig ut till Sjögrens, så jag kunde inhandla "lite" kattmat, en ny låda, sele till Zimba och nya skålar till dom.

Anna & Micke körde inte förrän vid 7 tiden. Då satte jag igång o städa och renbädda sängen. Sen in i duschen...det är ju super najs att krypa ner nyduschad i en renbäddad säng.

Kolla på två filmer....den ena sämre än den andra typ...ingen höjdare. somnade väl vid halv tre tiden även denna natt.


Söndagen fick jag ett mess av prinsen att han skulle blåsa några gånger innan det var grönt till att köra. Han fick ett ryck o for in på Gekås innan han körde hem. Han hade en överraskning sa han.

När han kom hem hade han två kassar med sig. Det mesta va dusch kräm o schampoo. Men han hade även köpt kitty hårband-klämmor- gummiband till erica, och en tröja till henne. Överraskningen va ju mer en ploj grej... Gekås har ju nämligen startat ett Kjell sortiment. Ni vet Kjell som va med i dokusåpan förra året eller va d va....tändvätska, solbrillor, tältpinne och tröjor hade han köpt. Allt i typisk Kjelle anda *SKRATTAR*


Körde ut en runda till lena & Jonny också för att leverera ny spis o diskmaskin.

Sen stod det bara MYS på schemat vill jag lova...


Måndagen började med att A hämtade mig, sen ner på apoteket för att hämta ut Phosphoral. Sen vidare till Sjöbo för att kolla upp en sak med deras bil.

Efter halv ett eller ja egentligen tolv, fick jag inte lov att äta något. Börja fasta o på kvällen skulle den första dosen laxer medel intagas. FIFAAAAN för det skitet, smakade inget vidare.

Men bara att bita ihop...va lagom trött igår morse när jag skulle upp för att ta andra dosen.

För att nervositeten inte skulle ta överhanden så satte jag igång med disken o dammsugningen...

Alex kom hem vid halv ett tiden. Sen körde vi in till sjukhuset vid kvart över ett.


Lagom lullig man blev i skallen när dom sprutade in morfinet...isch..

Prinsen berömde mig jättemycke, både under tiden och efter undersökningen.

Jag fick välja vad jag ville ha att äta efter undersökningen, o jag valde frallor för att mjukstarta. Annars kanske magen hade havererat....

När vi ätit o jag fått vila lite, körde vi in till Ystad för att storhandla. Gick bra trots att man va lite lullig.

Bjöd Henke på middag igår...hade en trevlig pratstund.


Idag ska jag äntligen hämta hem Sessan. Hon har varit hos pappa 2 extra dagar, då jag knappast varit så pigg. Sista dagen på dagis för henne på mina veckor nu över sommaren. Pratade med henne igår kväll, hon frågade om hon hon kunde cykla till dagis. Hon fick ju en ny cykel för några veckor sedan. Så de e det enda som gäller nu...cykla cykla cykla =)


Nä nu ska jag göra något annat o hoppas på att tiden går snabbt så jag kan hämta min lilla älskling.


  ERICA & ALEX- ÄLSKAR ER OBEGRÄNSAT!   



Ovido - Quiz & Flashcards